Nieuws Februari 2014

Barça B hoopt op thuisvoordeel

Voordat het eerste elftal zaterdag om 20.00 uur in San Sebastiaan tegen Real Sociedad aantreedt, speelt Barça B om 18.00 in het eigen Mini Estadi tegen Recreativo Huelva.

De Catalanse beloften staan met 34 punten op plek twaalf in de Segunda División en kunnen de drie punten dus goed gebruiken. Het team van Eusebio Sacristán is de laatste zes thuisduels nog ongeslagen. Drie maal werd er gewonnen en drie maal verscheen er een gelijke stand op het scorebord.

Recreativo Huelva staat met 43 punten op de derde plaats en wordt gecoached door een oude bekende van de Blaugrana’s. Sergi ‘Decano’ Barjuán speelde tussen 1993 en 2002 bij FC Barcelona. Als linksback speelde Barjuán 267 wedstrijden, waarin de verdediger zes maal wist te scoren. De huidige coach van de club uit Andalusië kijkt dus al uit naar de wedstrijd tegen de Catalaanse beloften: “Het is bijzonder om terug te keren in het Mini Estadi. Hier ben ik tot linkser verdediger opgeleid en heb ik veel wedstrijden gespeeld”, aldus Barjuán, die vervolgde met: “Barça B heeft altijd veel mensen voor de bal en het gaat ze maken een lastig seizoen door.”