Nieuws April 2011

Barça B - Real Betis 0-3

De nederlaag van Barça B zondagmiddag tegen Betis heeft de reeks van negen ongeslagen wedstrijden van de jonge Catalanen verbroken. Twee doelpunten van de bezoekers voor de rust bezegelde de overwinning voor de koplopers van de Segunda División.

Het was aangekondigd als een eerste divisie wedstrijd, omdat het een wedstrijd was tussen de nummers één en drie van de Segunda División en beide teams stelden de toeschouwers niet teleur. De meer dan 11.000 toeschouwers, de grootste menigte van het seizoen in het Ministadie, waren getuige van een fijne voetbalwedstrijd, evenals het enorme offensieve potentieel van de Andalusiërs.

Barça B begon sterk en ambitieus, waardoor het Betis goed onder druk zette. Betis kreeg geleidelijk aan meer grip op de wedstrijd en creëerde binnen een half uur kansen voor Ruben Castro en Pereira. Al had Jonathan Soriano in de 28e ook een hele goede kans om Barça B op voorsprong te zetten, maar de inzet van de topscorer ging net naast. Het was een open wedstrijd waarbij beide teams, met een vergelijkbare speelstijl, streden om de wedstrijd onder controle te krijgen. De wedstrijd veranderde door de goals van Rubén Castro en Jorge Molina namens de bezoekers net voor rust.

Na de rust had Luis Enrique Ilie gewisseld voor Tello om het team een extra impuls te geven. De reactie kwam uit een vrije trap van Soriano, in de 54e minuut, die de paal raakte, maar kort daarna was het Iriney die met een krachtig goed geplaatst schot van buiten de zestien de wedstrijd besliste voor Betis. Het goed georganiseerde Betis bleef dominant en verdedigde de 3 punten en ze lieten zich niet verrassen door een laatste offensief van Barça B's, waarmee een eind kwam aan Barça's ongeslagen record.

Barça B: Oier, Bartra, Edu Oriol, Nolito (74’ Saúl), Vázquez, Jonathan Soriano, Ilie (46’ Tello), Armando, Sergi Roberto, Abraham y Jonathan dos Santos (67’ Carmona).