Nieuws September 2014

Barça B - Sabadell 3-1

Een dag voordat het team van Luis Enrique aantrad tegen Villarreal, speelde Barça B in het Mini Estadi het competitieduel tegen streekgenoot Sabadell. Ook in de Segunda División was dit de tweede speelronde en beide Catalaanse teams hadden hun eerste wedstrijd verloren.

Het duel begon levendig, met een treffer voor de bezoekers in de negende minuut toen Kiko Olivas een corner binnenkopte. De blaugrana talenten hadden een minuut later het antwoord al klaar. Jean Marie Dongou werd door dezelfde Olivas in het strafschopgebied onderuitgehaald en moest met een rode kaart het veld verlaten. De Afrikaanse spits van Barça B mocht de penalty nemen, maar hij miste. Doordat het team van Eusebio Sacristán een man meer op het veld had, konden de blaugrana’s meer in hun geliefde aanvallende spel komen. Toch duurde het tot de 33e minuut voordat de gelijkmaker op het scorebord kwam. Crespí maakte een overtreding op Joan Román, waardoor Barça B nog een penalty kreeg. De middenvelder trad zelf aan en schoot de strafschop feilloos binnen. Voor rust werd er niet meer gescoord, wat een 1-1 ruststand betekende.

Na rust domineerde Barça B de wedstrijd, zonder dat dit in doelpunten uitgedrukt werd. Een kwartier voor tijd wist Patric Dongou te bereiken. De spits wist deze kans binnen te schieten om de talenten van Barça op voorsprong te schieten. In de laatste minuut wist Dongou de score nog verder uit te breiden door vanaf de rand van het strafschopgebied de bal achter Sabadell keeper Nauzet te schieten om zo voor de 3-1 eindstand te zorgen.

Opstelling Barça B: A. Ortolá, Patric, Edgar Ié, Diagné, Lucas (46’ J. Cámara), Samper, Halilovic (74’ Gumbau), Grimaldo, Joan Román (63’ Bicho), Adama en Dongou.