Nieuws September 2013

Barça B wint Mini Clásico

In het Mini Estadi is zondagmiddag de kraker tussen Barça B en Real Madrid Castilla gespeeld. Het beloftenelftal van de Blaugrana’s heeft deze wedstrijd met 2-0 gewonnen. Deze stand werd al voor rust bereikt. Het team van Sacristán begon goed aan de wedstrijd. Toch was de eerste serieuze kans van de wedstrijd voor de Koninklijke beloften uit Madrid. Halverwege de eerste helft wist Sandro Ramírez een voorzet van Joan Román binnen te koppen. Slechts vier minuten later werd Dani Nieto in het strafschopgebied onderuitgehaald. De scheidsrechter was onverbiddelijk en gaf Barça B een penalty, die door Dani Nieto zelf onberispelijk werd binnengeschoten. Bekijk hier de samenvatting.

Door deze overwinning komen de talenten van FC Barcelona op 10 punten op de vijfde plaats in de Segunda División, één punt achter koploper Sporting Gijon. Real Madrid Castilla staat puntloos op de 22e plaats.

Opstelling Barça B: Masip, Gómez, Patric, Planas, Ilie, Joan Román (78’ Babunski), Espinosa, Samper (64’ Lucas Gafarot), Denis Suárez (60’ Edu Bedia), Dani Nieto en Sandro Ramírez