Nieuws Oktober 2013

Barça B wint van Alavés

De talenten van FC Barcelona hebben afgelopen zaterdag de uitwedstrijd tegen Alavés met 3-2 gewonnen. Het team van Eusebio Sacristán doorbreekt hiermee de negatieve serie van vier verloren wedstrijden op rij.

In het Menditorroza Stadion kwam Alavés na iets meer dan een kwartier door Borja Viguera op voorsprong. Lang duurde deze voorsprong voor de Baskische club niet, want vijf minuten later wist Edu Bedia de gelijkmaker binnen te werken. Nog voor rust bracht Sandro de Catalaanse beloften op voorsprong.

Na rust leek Barça B niet meer in de problemen te komen. Vooral niet nadat Joan Román halverwege de tweede helft de 1-3 wist te scoren. Uiteindelijk wist Alavés tien minuten voor tijd de spanning nog iets terug te brengen door wederom een goal van Borja Viguera.

Door deze overwinning heeft het team van Sacristán dertien punten uit tien wedstrijden en is hiermee gestegen naar de vijftiende plaats van de Segunda División.

Opstelling Barça B: Masip, Patric, Bagnack (78’ Sergi Gómez), Ilie, Planas, Samper, Espinosa (86’ Calvet), Edu Bedia, Dani Nieto (70’ Joan Román), Denis Suárez, Sandro