Nieuws April 2014

Barça bereidt zich voor op Villarreal

Na de overwinning op Athletic de Bilbao staat deze week geheel in het teken van de aanstaande wedstrijd tegen Villarreal (zondag, 21:00 uur), waar FC Barcelona in het El Madrigal stadion alles op alles zal zetten om opnieuw drie punten te bezegelen.

Carles Puyol, Gerard Piqué, Neymar, Jonathan Dos Santos en Jordi Alba trainden deze week apart van de spelersgroep, allen nog geblesseerd. Javier Mascherano trainde aanvankelijk ook niet met zijn teamgenoten, nadat hij na de wedstrijd tegen Bilbao last had van de spieren in zijn kuit. Het betrof echter geen blessure, en de Argentijn kon verderop in de week weer gewoon meetrainen, evenals Sergio Busquets.
Coach Gerardo Martino deed verschillende keren een beroep op Barça B om de spelersgroep te complementeren. Zo trainden Grimaldo, Samper en Sergi Gómez mee, en werd ook keeper Jordi Masip op veld één in het Ciutat Esportiva gespot.

Donderdag werden jonge spelers Riera, Godswill en Ortega met een rondje applaus ontvangen als eerbetoon aan het feit dat zij met de Juvenil A Europees Kampioen zijn geworden.
De spelers hebben een rustdag op vrijdag, maar zullen zaterdag nog trainen ter voorbereiding op de trip naar Villarreal.