Nieuws Januari 2010

Barça breekt weer een record

Het gelijke spel tegen Villarreal heeft weer een nieuw club record opgeleverd voor de ploeg van Guardiola. Het is namelijk de langste reeks wedstrijden zonder nederlaag. Het oude record stond op vijftien wedstrijden zonder nederlaag. Deze reeks werd in het seizoen 1983/84 neer gezet door de ploeg van Terry Venables.

De ploeg van Terry Venables won tijdens deze vijftien wedstrijden tien wedstrijden en speelde vijf keer gelijk. Hierdoor had deze ploeg vijf en dertig punt behaalt. Ook dit aantal heeft de ploeg van Guardiola verbeterd. Barça heeft van de zestien wedstrijden twaalf wedstrijden gewonnen en vier wedstrijden gelijk gespeeld.

De twee verloren punten tegen Villarreal was ook het eerste puntverlies in Camp Nou dit seizoen, want de zeven voorgaande thuiswedstrijden werden in winst omgezet.