Nieuws Maart 2014

Barça - Celta 3-0

Woensdagavond speelde FC Barcelona haar 1000ste wedstrijd in het Camp Nou. De wedstrijd tegen Celta werd eenvoudig gewonnen, toch was het geen feestavond.

FC Barcelona begon gretig aan het duel en dat was niet zo raar aangezien de spelers nog allemaal in de overwinningsroes waren. Hierdoor kon Messi na een paar minuten al scoren, maar het doelpunt werd afgekeurd vanwege buitenspel. Een paar minuten later was het alsnog raak voor de Catalaanse ploeg. Neymar tikte een voorzet van Alexis simpel binnen, waardoor het deze keer wel 1-0 was.

Na twintig minuten spelen maakte Adriano net buiten de 16 meter lijn hands en mocht er een vrije trap genomen worden door de bezoekers. Deze werd in 2 keer gepakt door Valdés, maar de keeper blesseerde zich wel met de poging de bal te pakken. De blessure aan de knie van Valdés was dusdanig ernstig dat hij met een brancard van het veld af moest.

Met reserve keeper Pinto, ging FC Barcelona op zoek om de voorsprong verder uit te bouwen. Toch ging alles wat moeizamer, want sommige waren toch met hun hoofd bij Valdés. Na een half uurtje spelen gaf Iniesta een prachtige steek pass op Messi, waarmee de snelle Argentijn alleen voor de keeper werd gezet. Messi omspeelde de keeper en kon de 2-0 binnen schieten. Deze 2-0 was ook de ruststand.

Na rust had Celta in de gaten dat het tempo bij Barça te laag was en probeerde daardoor te profiteren. Hierdoor moest de ingevallen keeper Pinto flink aan de bak. Met enkele prachtige reddingen hield hij zijn doel schoon tegen de ploeg waar hij zelf 10 jaar gespeeld heeft. Celta creëerde mede de kansen door de verdedigers vroeg te storen, maar dit bood Barça ook kansen op de counter. Zo ontstond dan ook het derde doelpunt. Celta mocht een hoekschop nemen, maar via een verdediger kwam deze in de voeten van Alexis die een mooie pass vanaf rechts gaf op de vrij staande Neymar. De Braziliaan ging richting het doel en schoot tussen twee verdedigers door de 3-0 binnen.

Na dit laatste doelpunt wist Celta dat het verslagen was en Barça wilde geen risico’s meer nemen. Hierdoor speelde Barcelona de wedstrijd rustig uit en volgde er nog een paar kleine kansjes, maar de stand veranderde niet meer, waardoor de 3-0 ook gelijk de eindstand was.

Na het laatste fluitsignaal was iedereen bij Barça blij dat de drie punten in eigen huis bleven, maar door de blessure van Valdés was er geen rede voor een groot feest. Door de overwinning is FC Barcelona tijdelijk weer koplopter, maar Atlético en Real spelen later vanavond nog een wedstrijd.

Opstelling FC Barcelona: Valdés (24’ Pinto), Adriano, Bartra, Mascherano, Alba, Fàbregas, Song, Iniesta (46’ Roberto) Alexis, Messi en Neymar (71’ Pedro)