Nieuws Maart 2013

Barça - Deportivo 2-0

Tijdens de derde fanreis van het seizoen, zagen zaterdagavond 36 Nederlandse Barça-fans de Blaugrana’s in Camp Nou met 2-0 winnen van Deportivo la Coruña. De meeste basisspelers kregen in verband met de terugwedstrijd van de Champions League van komende dinsdag tegen AC Milan rust. Lionel Messi, Andrés Iniesta en Sergio Busquets begonnen op de bank en mochten in de tweede helft alsnog invallen.

FC Barcelona had in het rommelige begin van de wedstrijd wel het meeste balbezit. Voor het team van Jordi Roura was het lastig om door de defensieve opstelling van Deportivo la Coruña heen te komen. Toch kregen de Blaugrana’s in de beginfase een aantal kansen. Zo wisten Cristian Tello en David Villa de bal over het doel van de Galiciërs te werken, terwijl Dani Alves zijn schot gekeerd zag door Aranzubia, de keeper van Depor. Het duurde tot kort voor rust voordat het overwicht ook in doelpunten werd uitgedrukt. Alexis Sánchez kon de voorzet van Alves binnenkoppen en zorgde zo voor de 1-0 ruststand.

In de tweede helft kwam er meer rust in het spel van Barça, maar de ploeg van Vazquéz bleef stug verdedigen. Nadat Messi en Iniesta er halverwege de tweede helft in kwamen voor Villa en Thiago Alcántara, ontstonden er meer kansen. Iniesta probeerde, zonder succes, een paar keer door de verdediging van de Galiciërs te breken en ook Messi kon een paar keer net niet worden bereikt door zijn teamgenoten. Nadat een treffer van de Argentijn wegens buitenspel was afgekeurd, wist El Pulga uiteindelijk toch de bal voor de 17e keer op rij in een competitieduel in het doel te werken. In combinatie met Alexis Sánchez zette Messi in de 88e minuut de 2-0 eindstand op het scorebord.

Opstelling FC Barcelona: Pinto, Alves, Puyol, Mascherano, Adriano, Song, Fàbregas (75’ Busquets), Thiago (67’ Iniesta), Alexis, Villa (62’ Messi) en Tello.

Bekijk hier de samenvatting van Sport 1