Nieuws Juni 2009

Barça doet mee aan Wembley Cup

FC Barcelona zal tijdens het preseizoen meedoen aan de Wembley Cup. In London zal het team van Guardiola het opnemen tegen Tottenham, Al Ahly uit Egypte en Celtic. Barça bewaart warme herinneringen aan het Wembley stadion. In 1992 pakten de Blaugranas door een doelpunt van Ronald Koeman de eerste Europa Cup. Guardiola is dan ook erg blij dat de Champions League houder het seizoen mag beginnen in het stadion, waar hij destijds zelf de Cup wist te pakken. De blaugranas zullen, net als aan het begin van dit seizoen afreizen naar Amerika voor twee duels. Ook zijn de data bekend van de Spaanse en Europese Supercup.

Programma pre-seizoen:

Vrijdag 24 juli (12.00u) Tottenham-FC Barcelona
Zondag 26 juli (14.15u) Al-Ahly-FC Barcelona
Zondag 1 augustus (05.00u) Los Angeles Galaxy-FC Barcelona
Woensdag 5 augustus (04.30u) Seattle Sounders FC-FC Barcelona
Zondag 16 augustus Athletic de Bilbao-FC Barcelona. Spaanse Super Cup. Eerste wedstrijd.
Zaterdag 22 augustus FC Barcelona- Athletic de Bilbao. Spaanse Super Cup. Tweede wedstrijd.
Vrijdag 28 augustus (20.45u) FC Barcelona- Shakhtar Donetsk. UEFA Super Cup. (Monaco)