Nieuws Mei 2011

Barça drie records rijker

Zaterdagavond was de laatste speelronde in de Primera División en FC Barcelona heeft weer records aan dit seizoen overgehouden. Zo is Barça het eerste team dat in een competitie van twintig teams in al haar uitwedstrijden minimaal één keer gescoord heeft. Door de doelpunten van Afellay en Bartra, had Barça dit seizoen vijftien spelers die dit seizoen minimaal één keer gescoord hebben.  Dit was alleen niet genoeg voor een record, want dat staat op naam van Osasuna met zestien spelers.

Door de overwinning op Malaga, heeft Barça het record van uitzegens in één seizoen op veertien gezet. Door al deze overwinningen heeft de ploeg van Guardiola maar liefst 46 punten in uitwedstrijden tijdens één seizoen verzamelt. Bojan droeg in de laatste wedstrijd van het seizoen de aanvoerdersband en was daarmee de jongste aanvoerder dit seizoen in een Primera División wedstrijd.

FC Barcelona kreeg dit seizoen slechts 21 doelpunten tegen en heeft dit mede aan Valdés te danken. Daarom ontvangt hij verdiend de Zamora Trofee. De Pichichi trofee werd vorig jaar nog gewonnen door Messi met 34 doelpunten, maar dit jaar werd hij jammer genoeg voorbij gestreefd door Cristiano Ronaldo van Real Madrid. Messi bleef dit seizoen op 31 doelpunten steken.