Nieuws Januari 2015

Barça - Elche 5-0

Donderdagavond hebben de blaugrana’s de heenwedstrijd in de achtste finales van de Copa del Rey gewonnen. Het team van Luis Enrique was in Camp Nou met 5-0 te sterk voor Elche.

Het Catalaanse team was vanaf de eerste minuut de betere ploeg, maar kon niet echt gevaarlijk worden. Barça kreeg in de openingsfase een paar kleine kansen van onder andere Lionel Messi en Neymar, maar keeper Tyton stond goed opgesteld. De bezoekers konden hier weinig tegenover stellen. Het duurde tot de 35e minuut voordat de blaugrana’s het overwicht in de score uit kon drukken. Luis Suárez wist Neymar te bereiken. De Braziliaan twijfelde geen moment en zorgde voor 1-0. Slechts vier minuten later draaide de Uruguayaan draaide feilloos weg bij zijn verdediger en schoot de bal achter Tyton. Het team van Luis Enrique kwam nog voor rust op een 3-0 voorsprong. Neymar werd op slag van rust in het strafschopgebied naar het gras gewerkt. De scheidsrechter gaf Barça een penalty, die werd benut door Messi.

Barça begon geconcentreerd aan de tweede helft. Dit leverde een paar kansen op voor Suárez. Toch was het Jordi Alba die na rust de score opende. Na een mooie aanval en een fraaie pass van La Pulga wist de linkerverdediger de bal in het doel te werken en de blaugrana’s op een 4-0 voorsprong te zetten. Nog net binnen het uur wist Neymar de score te vergroten naar 5-0. De Braziliaan schoot van de rand van het strafschopgebied. Zijn inzet werd nog door een Elche verdediger van richting veranderd, waardoor ook de doelman op het verkeerde been stond en de bal achter zich in het net zag verdwijnen. Deze treffer gooide de wedstrijd op slot. In het resterende half uur waren er niet veel kansen. Alleen Messi had via een vrije trap nog de grootste mogelijkheid om de score te vergroten, maar Tyton wist deze inzet te keren.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alves, Piqué (76’ Samper), Bartra, Alba (61’ Adriano), Rakitic, Mascherano, Sergi Roberto, Messi, Suárez, Neymar (66’ Pedro)