Nieuws Mei 2022

Barça Femeni eindigt foutloos

Het vrouwenelftal van FC Barcelona heeft het competitieseizoen beëindigd zonder eenmaal puntverlies te lijden. Na 30 speelronden staat de teller op 30 zeges, een perfecte score. Een legendarisch en onoverwinnelijk seizoen voor de vrouwen, die in de Champions League-finale en de Copa de la Reina nog op zoek gaan naar twee andere hoofdprijzen. Mochten die ook gewonnen worden is er sprake van twee triplete's op rij voor de dames, een historisch gegeven. In de competitie stond er dit seizoen geen maat op de ploeg en op de laatste speeldag werd Atletico Madrid met 2-1 verslagen.

In totaal scoorde de ploeg maar liefst 148 goals in de competitie, terwijl het slechts 11 goals incasseerde. De grootste zege was een 10-1 overwinning op bezoek bij Sevilla. Het seizoen is sowieso al een gigantisch succes met wedstrijden in een afgeladen Camp Nou tegen onder andere Real Madrid en Wolfsburg, maar deze landstitel is haast niet meer te evenaren in de toekomst. Na afloop van de wedstrijd tegen Atletico werd er stilgestaan bij het afscheid van oudgediende Melanie Serrano, die stopt als prof. Na 18 jaar bij de club is ze de recordhouder qua aantal wedstrijden met maar liefst 516 optredens voor de ploeg. Ze zal nog alles geven in de Champions League-finale tegen Lyon en dan genieten van haar voetbalseizoen - een beter afscheid is niet voor te stellen.

Foto: www.fcbarcelona.cat