Nieuws Januari 2022

Barça Femení winnen Supercup

Waar ze goed in zijn daar gaan ze mee door: het winnen van prijzen. Ditmaal de Supercup na een eenzijdige wedstrijd tegen Atlético Madrid: eindstand 7-0. Vrouw van de wedstrijd was Graham met 3 goals en 3 assists. De wedstrijdbal ging mee naar huize Graham. Onderstaand de doelpunten:

16” 1-0 Engen

24” 2-0 Graham

26” 3-0 Graham

47” 4-0 Rolfö

50” 5-0 Graham

85” 6-0 Martens

90” 7-0 Martens

Wat natuurlijk meteen opvalt is dat de vrouwen over een team beschikken waarbij meerdere speelsters een doelpunt kunnen maken. Is natuurlijk altijd lekker voor coach, Jonatan Giráldez.

En de wedstrijd kende een aantal bijzondere toeschouwers: Joan Laporta, de burgemeester van Barcelona: Ada Colau, de minister van sport: Miquel Iceta en RFEF President Luis Rubiales.

De 1-0 kwam van binnen de 16 op naam van Engen, De 2-0 een prachtige vrije trap van Graham. En zo ging het maar door: 2e doelpunt van Graham (schuiver bij de 2e paal). Tot dan toe had Atlético niets in te brengen.

Na de rust eenzelfde beeld. Binnen 5 minuten 2 doelpunten voor de goed spelende feminí. 4-0 Rolfö en 5-0 Graham (een hattrick!!). Nog wel een kans voor Atlético door Amanda maar Panos stond goed op haar plaats. Door 2 assists van Hansen kwam Lieke Martens in de gelegenheid om 2 x te scoren. Eindstand: 7-0.

De 2e Supercup kan in de prijzenkast. Dat voetbal niet het allerbelangrijkste is op deze aardbol bleek wel uit het feit dat voormalig speelster van Barça, Virginia Torrecilla, door haar teamgenoten van Atlético en (voorheen) Barça geprezen werd voor het overwinnen van kanker (hersentumor). Twee jaar niet gespeeld.

Ze viel vijf minuten voor het einde in. Onder een ovationeel applaus. Laten we hopen dat ze gezond blijft. Maar dat geldt natuurlijk voor iedereen. Visca Barca!!

Opstelling: Panos, Paredes (75”Mapi León), Jana (65”Leila), Graham, Marta, Hermoso, Alexia (65”Pereira), Patri, Rolfö (65”Oshoala), Martens, Engen (75”Serrano)

Foto: fcbarcelona.com