Nieuws Juni 2010

Barça gaat meer dan 25.000 km reizen

Ondanks dat het WK in volle gang is, zijn de mensen van FC Barcelona druk bezig geweest om wedstrijden te regelen voor het voorseizoen. In het voorseizoen zal de ploeg van Pep Guardiola 3 vriendschappelijke wedstrijden spelen en moet hiervoor een groot deel van de wereld afreizen.

Zo zullen die spelers die niet op het WK aanwezig zijn, moeten zich weer melden op 19 juli bij FC Barcelona. De eerste dagen zullen de spelers medische testen ondergaan en wordt er weer begonnen met trainen. Na 10 dagen hard werken stappen deze jongens in het vliegtuig naar Oslo, waar een wedstrijd gespeeld wordt tegen Valerenga.

Als de spelers weer terug zijn uit Oslo, sluiten de eerste internationals weer aan die op het WK actief waren. En met deze groep vertrekt Barça naar Azië om twee wedstrijden te spelen. De eerste wedstrijd is 4 augustus in Seoul (Zuid-Korea). Hier speelt Barça tegen een combinatie team van spelers uit de Koreaanse K-League. Vier dagen later is de volgende halte de stad Beijing, waar op 8 augustus gespeeld wordt tegen Guoan.

Na de laatste wedstrijd vliegt Barça weer terug naar Barcelona. Hier bereid het complete team zich verder voor op de wedstrijden voor de Spaanse Super Cup tegen Sevilla. De verwachting is dat Barça op 14 augustus eerst uit in Sevilla speelt en dat een week later op 21 augustus de thuis wedstrijd wordt gespeeld. Maar deze data zijn nog niet bevestigd door de Spaanse voetbal bond.