Nieuws Mei 2019

Barça - Getafe 2-0

Barça speelde de laatste thuiswedstrijd in Camp Nou tegen Getafe. Een tegenstander die nog volop in de strijd is om het laatste Spaanse Champions League-ticket. Het werd een zuinige 2-0 door een goal van Arturo Vidal en een eigen doelpunt vlak voor tijd.
Barcelona begon wat slapjes aan de wedstrijd, maar gaandeweg kwam de controle terug. Zonder overigens tot groots spel te komen. Weinig kansen werden er gecreëerd maar er kwam toch een goal. In de 39e minuut scoort Vidal in de rebound van een door Messi genomen vrije trap.
In de tweede helft veel van hetzelfde. Barça bleef ogenschijnlijk makkelijk op de been en Getafe was machteloos. Bijna wist invaller Abel Ruiz te scoren in de Barça-hoofdmacht, maar de keeper voorkwam zijn persoonlijke hoogtepunt in de 82e minuut. Vlak daarna echter besliste Messi het duel met behulp van Dakonam van Getafe, die ook het eigen doelpunt op zijn naam kreeg. Valencia nam daarmee de belangrijke vierde plek over van Getafe.

Barça: Cillessen,  Sergi Roberto, Piqué, Umtiti, Jordi Alba, Puig, Vidal, Busquets, Rakitic( 61. Aleña), Malcom (78. Semedo), Messi, Coutinho (69. Abel Ruiz)

39. 1-0 Vidal
89. Dakonam (e.d.) 2-0