Nieuws Mei 2014

Barça heeft alles in eigen hand

Door het gelijkspel van concurrent Real Madrid heeft de titelrace alwéér een andere wending gekregen. Opeens heeft Barça alles in eigen hand om de titel te winnen!

De Koninklijke verloor al na negen minuten zijn sterspeler Cristiano Ronaldo. De Portugees voelde iets in de hamstrings van zijn linkerbeen en vroeg trainer Carlo Ancelotti onmiddellijk om een wissel. Toch leek er niets aan de hand toen Real met een 0-1 voorsprong ging rusten op bezoek bij Valladolid. Maar vijf minuten voor het einde van de wedstrijd schoot Humberto Osorio tegen de verhouding de gelijkmaker binnen. Hiermee is de titel vrijwel onhaalbaar voor de ploeg uit Madrid.

Stadsgenoot Atlético staat er nog steeds het beste voor. De ploeg van trainer Diego Simeone heeft 88 punten behaald uit 36 wedstrijden. FC Barcelona volgt met 85 punten uit evenveel wedstrijden. Derde staat Real Madrid met 84 punten. Omdat Barça op de laatste speeldag nog Atléti ontvangt heeft de ploeg van trainer Gerardo Martino alles nog in eigen hand. Dit vanwege het betere onderlinge resultaat.

Het resterende programma van de top 3:
Atlético Madrid - Malaga
Elche – FC Barcelona