Nieuws Juli 2012

Barça huurt Argentijns talent

Er circuleerde al enkele dagen geruchten dat FC Barcelona het Argentijnse talent, Sergio Araujo, wilde huren van Boca Juniors. Woensdagmiddag was de speler in Barcelona om de medische testen te ondergaan en de laatste details van zijn contract te bespreken. Aan het einde van de middag kwam het nieuws naar buiten, dat Barça overeenstemming had bereikt met de speler, maar ook met Boca Juniors voor een huur contract van twee jaar. Na deze twee jaar heeft Barça een optie tot koop.

De jonge Argentijn zal beginnen met de wedstrijden te spelen in Barça B. In november 2010 scoorde hij zijn eerste doelpunt voor Boca Juniors en ook speelde hij al vele wedstrijden in Argentijnse jeugdelftallen. Ook Real Madrid zat in het verleden achter de aanvaller aan, maar hij heeft dus nu getekend voor Barça.