Nieuws Januari 2009

Barça is hot bij statistici

Elke week pakken de statistici in Camp Nou de geschiedenis boeken er bij. Het is dit seizoen smullen voor de liefhebbers van getalletjes. Ook dit weekend bij de 4-1 overwinning werden er weer wat records geteld.

De vier doelpunten zorgden er voor dat dit Barça van Guardiola het meest productieve team is in de clubhistorie. De teller staat na 20 wedstrijden op 63! Dit gaat de oude records uit de seizoenen 1950-51 en 1958-59 te boven. Destijds werden er na 20 speelronden 62 binnen gewerkt.

85% van de competitiewedstrijden is inmiddels in een overwinning omgezet. Ook de teller van Eto'o blijft doortikken. Tegen Numancia al weer nummer 19 uit 19 door hem meegespeelde wedstrijden. Hij loopt keurig 1 op 1.