Nieuws April 2017

Barça - Juventus 0-0

Vanavond staat de allesbeslissende wedstrijd in de kwartfinale Champions League voor Barcelona tegen Juventus op het programma. Na de forse 3-0 nederlaag in Turijn moet Barça weer werken aan een 'Remontada'.... Gaat het ze lukken om Real Madrid te vergezellen in de halve finale????

Eerste helft:

De wedstrijd begint al opmerkelijk... Terwijl scheidsrechter Kuipers fluit voor het begin van de wedstrijd, staat Dani Alves nog te dollen met oude bekenden in de dug-out van Barcelona. Het is al meteen duidelijk dat het niet een avond wordt zoals tegen PSG. Juventus heeft de zaken prima op orde en speelt met lef. Het eerste kwartier is het een boeiend schouwspel. De eerste kans van de wedstrijd is voor Juve, een beetje gelukkig, via de kluts schiet Higuaín over het doel van Ter Stegen. Het duel begint los te komen... Hier en daar creëert men aan beide kanten mogelijkheden. Messi zet met een splijtende pass in de zeventiende minuut Alba vrij voor Buffon maar mist de bal. In de negentiende minuut de eerste echte grote kans voor Barça!! Messi krijgt een grote kans maar faalt... Barcelona heeft vanaf nu duidelijk de touwtjes in handen. Tot echt meer kansen leidt dit niet. Messi opeens met twee schietkansen. Buffon moet handelend optreden na het eerste schot maar heeft de bal niet klem waardoor Messi een herkansing krijgt en deze mogelijkheid over schiet. In de 38e minuut volgt een grote kans voor Juve. Een steekpass van Pjanic op Higuaín maar de Argentijn faalt oog in oog met Ter Stegen. De eerste gele kaart van de wedstrijd is voor captain Iniesta na een overtreding op Cuadrado. De ruststand van deze boeiende wedstrijd is 0-0.

Tweede helft:

Barça opent de tweede helft met een hoekschop die uiteindelijk niets oplevert maar wel voor Juventus. Uit de daaropvolgende counter krijgt Cuadrado de mogelijkheid de score te openen maar zijn schot gaat naast. Het lijkt erop dat Barça zijn tactiek verandert heeft. Piqué schuift wat vaker door naar voren. In de 57e minuut volgt een vrije trap voor Barcelona op een mooie plek. Messi neemt hem maar schiet over het doel. Door de veranderde tactiek ontstaat er ruimte achterin bij Barça waar Juve geen gebruik van maakt. Barcelona grossiert ondertussen in hoekschoppen en is nu echt de bovenliggende partij. Het lukt ze niet om door de verdediging van Juventus heen te komen..... In de 80e minuut zet Iniesta met een pass Mascherano vrij voor Buffon maar hij komt enkele teenlengtes tekort om te scoren. Hierna lijkt Barça de bekende handdoek in de ring gegooid te hebben... Men probeert het nog wel. Een tweede 'Remontada' zat er niet in vanavond.... Eindstand 0-0. Juventus schakelt FC Barcelona uit..... Zondag wacht Real Madrid in 'El Clásico'.....

Opstelling FC Barcelona: Ter Stegen, Sergi Roberto ('78 Mascherano), Gerard Piqué, Umtiti, Jordi Alba, Rakitic ('58 Alcácer), Sergio Busquets, Andrés Iniesta, Messi, Luis Suárez, Neymar

Opstelling Juventus: Buffon, Alex Sandro, Chiellini, Bonucci, Dani Alves, Pjanic, Khedira, Mandzukic, Dybala ('75 Barzagli), Cuadrado ('83 Lemina), Higuaín ('88 Asamoah)

Klik hier voor de samenvatting.

Foto: www.fcbarcelona.com