Nieuws Februari 2017

Barça - Leganés 2-1

Zondagavond heeft Barça het duel tegen Leganés gewonnen. In Camp Nou wisten de blaugranas met 2-1 te winnen. Voor Andrés Iniesta was het een bijzondere wedstrijd. De fantastische middenvelder kwam tien minuten voor tijd, in zijn 400e duel in het veld voor
André Gomes.

Het team van Luis Enrique begon voortvarend aan het duel. Al binnen vijf minuten wist Lionel Messi op aangeven van Luis Suárez de score te openen. Na deze snelle openingstreffer had Barça het meeste balbezit, maar Leganés slaagde erin om de thuisclub uit het eigen strafschopgebied te houden. Messi had via een één-twee met Suárez de kans om de score te verdubbelen, maar had pech in de afwerking. Het laatste wapenfeit in de eerste kwam op naam van Leganés, maar het schot van Nabil El Zhar. Marc-André Ter Stegen werd hier niet door verrast en wist zijn doel schoon te houden.

Na rust kregen beide ploegen de kans om te scoren. De bezoekers wisten via Martin Mantovani gevaarlijk te worden, waarna Ter Stegen redding wist te brengen. Namens Barça kreeg Neymar de kans te scoren, maar keeper Herrerin bracht redding. Twintig minuten voor tijd wist Leganés de gelijkmaker te scoren. Invaller Unai Lopez wist na een goede aanval Ter Stegen te verrassen en zo de 1-1 op het scorebord te brengen. In de resterende twintig minuten zocht het team van Luis Enrique naar de winnende treffer. Deze viel in de laatste minuut van de officiële speeltijd. Neymar ging het strafschopgebied binnen en werd onreglementair van de bal gehouden. De scheidsrechter aarzelde geen moment en gaf de blaugranas een strafschop. Messi wist deze kans te benutten en Barça op voorsprong te zetten. De bezoekers hadden in de vijf minuten blessuretijd geen antwoord, waardoor de Catalanen het duel wisten te winnen.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Digne (82’ Alba), Mathieu, Umtiti, Roberto, Rakitić, Rafinha (80’ Denis Suárez), Gomes (80’ Iniesta), Neymar, Luis Suárez, Messi.