Nieuws Oktober 2011

Barça - Mallorca 5-0

FC Barcelona begon zeker niet met het sterkst mogelijke elftal tegen Real Mallorca. Xavi, Andrés Iniesta, Gerard Piqué, Carles Puyol en Cesc Fàbregas kregen allen rust, maar de Catalanen hadden voldoende aan de aanwezigheid van Messi.

Onder aanvoering van Lionel heeft Barça zaterdagavond gewonnen van Real Mallorca. De Argentijn had met een zuivere hattrick in de eerste helft een groot aandeel in de zege. Door deze drie doelpunten heeft Messi, in 286 officiële duels, inmiddels 199 goals voor de Catalanen achter zijn naam staan.

In Spanje was de laatste drie wedstrijden van Barça kritiek op Lionel. Een serie van drie wedstrijden zonder een doelpunt is immers zeldzaam voor de aanvaller. In Camp Nou liet La Pulga zien dat er geen reden is tot paniek.

Josep Guardiola meldde na Messi's tweede duel zonder treffer spottend dat het nieuws is als Messi een keertje niet scoort. Met nummer 11, 12 en 13 van het seizoen in de Primera División rekende het Argentijnse fenomeen af met iedereen die de moed had te spreken over een vormcrisis.

Messi maakte zijn hattrick in het eerste halfuur in Camp Nou. Binnen een klein kwartier benutte hij, in tegenstelling tot het duel met Sevilla (0-0) toen hij in diep in blessuretijd een strafschop miste, een penalty. Deze keer was zijn schot hoog in de hoek zuiver genoeg. Na 21 minuten was Messi opnieuw trefzeker op een voorzet van Adriano en na precies een half uur spelen realiseerde de aanvaller zijn hattrick op aangeven van Dani Alves.

In de tweede helft liep FC Barcelona verder uit. Isaac Cuenca scoorde zijn eerste doelpunt in de Primera División, de 4-0 voor Barça. De 20-jarige speler van Barça B kwam alleen voor de keeper en schoof de bal koelbloedig in het doel. Na een uur was het tijd voor het debuut van Gerard Deulofeu voor het eerste elftal van FC Barcelona. De vleugelspeler van Barça B verving David Villa in Camp Nou. Twee minuten in blessuretijd bepaalde Dani Alves met een schitterende schot, van afstand en via de onderkant van de lat, de eindstand op 5-0.

Opstelling FC Barcelona: Valdés, Alves, Mascherano, Abidal (46’ Piqué), Adriano, Keita, Busquets (58’ Puyol), Thiago, Villa (63’ Deulofeu), Messi en Cuenca.

Klik hier voor de beelden van Sport1 van de hattrick van Messi.