Nieuws Mei 2015

Barça met 26 spelers naar Duitsland

Het vliegtuig van Qatar Airways dat FC Barcelona vanuit Barcelona richting Zuid-Duitsland zal vervoeren zal zelden voller hebben gezeten als dan het geval was toen Barcelona maandagmorgen richting Munich reisde. De eerste selectie is volledig vertegenwoordigd en zelfs jeugdspelers mogen meereizen naar het treffen met Bayern, een wedstrijd die hopelijk voor Barcelona niet de laatste zal zijn op Duitse bodem in dit seizoen. Mocht Barcelona met succes de huidige 3-0 voorsprong verdedigen in de return om de halve finales in de Champions League betekent dit namelijk dat ze mogen afreizen naar Berlijn om daar de finale van de Champions League te gaan spelen. Op de laatste afsluitende training voorafgaand en deze bijzonder belangrijke wedstrijd trainden er maar liefst zeven spelers mee uit het tweede elftal.

De zesentwintig spelers bestaan uit de gehele eerste  selectie van Barcelona. Dit is een van de eerste keren dat dit mogelijk is, want de langdurig geblesseerde Thomas Vermaelen is nu ook van de partij. Uit het tweede elftal mogen er nog drie jeugdspelers de kans grijpen, en dit zijn middenvelder Sergi Samper en aanvallers Sandro en Munir. Het was twijfelachtig of verdediger Mathieu wel mee zou kunnen spelen in de return, maar hij is uiteindelijk toch nog op tijd fit verklaard door de medische staf na zijn sessie op zondagochtend. In Munich zal Barcelona nog een laatste maal trainen voorafgaand aan de wedstrijd die dinsdag om kwart voor negen zal starten. Met de finale in Berlijn in het vizier hoopt Barça het een historisch jaar te maken met de winst van de triple. De zesentwintig spelers die hier een grote stap naartoe kunnen zetten zijn Ter Stegen, Bravo, Masip, Alves, Montoya, Douglas, Alba, Adriano, Mathieu, Vermaelen, Piqué, Mascherano, Bartra, Sergio, Sergi Roberto, Xavi, Rakitic, Iniesta, Rafinha, Samper, Pedro, Sandro, Munir, en natuurlijk het aanvalstrio Messi, Neymar en Suárez.