Nieuws Oktober 2019

Barça moeizaam langs Internazionale.

De thuiswedstrijd in de Champions League van Barça tegen Internazionale vertoonde twee gezichten. Een eerste helft waar Barça een matig spel vertoonde en een tweede met een Barça zoals we gewend zijn.

Barça begon met Messi in de basis, echter voordat een ieder goed en wel had plaats genomen opende Inter uit een snel uitgevoerde vrije trap op eigen helft middels Lautaro de score en stond na 3 minuten de 0 – 1 op het scoreboord. Hierna had Barça veelvuldig balbezit maar kwam niet verder dan een krachteloos kopballetje van Griezmann. Inter had in de eerste helft verder weinig te duchten en was bij momenten dichter bij de 0 – 2 dan de 1 – 1. Ter Stegen diende een paar keer in actie te komen en Barça mocht van geluk spreken dat het vizier bij Inter niet op heel scherp stond. Vlak voor rust ontstonden de eerste kansjes voor Barça maar een slappe vrije trap van Messi en een schot van Arthur, welke geen doel trof, veranderden niets aan de stand en met een 0 – 1 achterstand werd de rust ingegaan.

Een ongewijzigd Barça begon de 2e helft beduidend beter dan voor rust en nadat Vidal al snel werd ingebracht voor Busquets, waardoor Frenkie de Jong centraal op het middenveld kwam te staan, ontstond er meer dreiging vanuit Barça. Dit resulteerde in de 58e minuut tot de 1 – 1. Vidal zette voor en Suarez volleerde de bal direct in het net. De aansluitingstreffer gaf hoop op meer en Barça nam dan ook het in handen en voerde de druk op. Tot echt grote kansen leidde dit niet, maar Inter kwam ook niet meer in het spel voor. Het duurde tot de 84e minuut voordat er een zucht van verlichting door Camp Nou ging. Middels een aanval van Messi , waarbij hij zijn kwaliteiten liet spreken, belandde de bal bij Suarez en kon de 2 – 1 (zijn 2e van de avond) worden opgetekend. In deze stand kwam geen verandering meer en werd het eindsignaal gehaald.

Kortom, een zwaar bevochten wedstrijd die uiteindelijk nog positief werd afgesloten.

Opstelling Barça : Ter Stegen, Semedo, Piqué, Lenglet, Sergi Roberto, de Jong, Busquets (Vidal 52’), Arthur, Griezmann (Dembélé 66’), Messi, Suárez

www.fcbarcelona.com