Nieuws Augustus 2013

Barça moet niet alleen winnen

Zondagavond staat voor FC Barcelona de eerste wedstrijd in de Primera División op het programma. Hiermee start voor Tata Martino en zijn mannen het verdedigen van de landstitel. Voor de Catalaanse Coach is het gelijk zijn debuut in La Liga.

Zaterdag heeft Martino de 18 namen bekend gemaakt die bij de selectie zitten voor de wedstrijd van zondag. De enige aankoop tot nu toe, Neymar is ook in de selectie opgenomen en kan dus ook zijn debuut maken in de Primera División. De overige 17 namen zijn geen opvallende namen, bijna iedereen is fit op Puyol, Afellay en Cuenca na. Hierdoor is er geen plaats op de bank voor Oier, Montoya, Sergi Roberto en Dos Santos.

In Levante treft Barça een tegenstander die nog nooit heeft gewonnen in Camp Nou en ook de nieuwe Coach, Joaquin Caparrós heeft geen goede herinneringen aan FC Barcelona. Hij wist in 23 wedstrijden die zijn ploegen tegen FC Barcelona speelde, maar één keer te winnen van de Catalanen.

De club uit Valencia was vorig seizoen een goede middenmoter en wist vorig seizoen het FC Barcelona behoorlijk lastig te maken. In de 83’ minuut wist Fàbregas pas te scoren. Het elftal raakte dit jaar een aantal spelers kwijt en er moest dan ook door de nieuwe coach Caparrós aan een nieuw team gebouwd worden. Zo werden spelers als Ivanschitz, Xumetra en Barral gekocht.

Ondanks de versterkingen was Martino heel duidelijk over zijn ploeg. FC Barcelona moet niet alleen winnen van Levante maar ook goed spelen. Dit waren de worden die de coach sprak tijdens de persconferentie op zaterdagochtend. Hiermee wil hij proberen Barça vanaf het eerste moment goed te laten zijn, waardoor zijn ploeg vertrouwen gaat opbouwen.

In Camp Nou wordt er om 19:00 uur afgetrapt tussen Barça en Levante. De Fan Club Barcelona zal via Twitter, net zoals voorgaande seizoenen, weer live verslag doen van de wedstrijd.  Ook zouden we graag van u willen weten wat u van de wedstrijd verwacht en welke uitslag u voorspelt.