Nieuws November 2017

Barça naar de laatste zestien CL

Om 20.45 uur startte de wedstrijd Juventus - FC Barcelona. Bij winst of een gelijkspel is Barça een ronde verder. Bij Barça is een verrassing te noteren. Messi wordt gespaard en begint op de bank.

1e Helft:

De bal rolt in het Allianz Stadium. De openingsfase is erg leuk. Beide ploegen willen voetballen en dat resulteerde aan beide kanten van het doel wat mogelijkheden. Iniesta pakt bijna een cadeautje van Cuadrado uit maar hij mist het doel. Barça probeert te domineren en doet zelf ook aan cadeautjes! Gelukkig mist het schot van Dybala kracht.De eerste gele kaart valt in de 21e minuut en is voor Pjanic na een overtreding op Iniesta. De daaropvolgende vrije trap van Rakitic valt pardoes tegen de paal.Juventus ontsnapt aan een achterstand. Halverwege de eerste helft is er nog niet gescoord. Echt uitgespeelde kansen zijn er nog niet geweest. Met nog 5 minuten tot de rust is het toch wel een teleurstellende wedstrijd. De eerste grote kans is in minuut 43 voor Juventus, een prachtige aanval met een vlammend schot van Dybala, welke over het doel van Ter Stegen gaat. Na 1 minuut blessuretijd gaan de matadoren de kleedkamers op zoeken met als ruststand 0-0.

2e Helft:

De tweede helft begint aardig, na vijf minuten krijgt Barça een vrije trap op 20 meter van het doel. Suárez neemt de vrije trap die via een Juve-speler net over het doel gaat. Barça begint goed aan de tweede helft alleen resulteert het nog niet in doelpunten. Met het inbrengen van Messi, die Deulofeu vervangt, kan het alleen maar ten goede komen van de wedstrijd. Een grote kans voor Barcelona! Messi bereikt Digne die hoort af te drukken op doel maar in plaats daarvan de bal aflegt op Suárez die kansloos tussen drie verdedigers loopt. Weg kans!! Het lijkt er op dat deze wedstrijd geen winnaar verdient. Een weinig enerverende tweede helft met slechts enkele opwindende momenten. In blessuretijd scoort Dybala bijna voor Juventus. De redding van Ter Stegen is fenomenaal. Daar pakte Juve bijna op slinkse wijze de winst. Scheidsrechter Mazic fluit voor de laatste keer. Eindstand 0-0. Met deze uitslag heeft Barça zich verzekerd van de volgende ronde.

Klik HIER voor de samenvatting.

Opstelling Juventus:

Buffon, Rugani, Barzagli, Benatia, Pjanic('66 Betancur), Alex Sandro, Cuadrado ('71 Marchisio), Khedira, Higuaín, Douglas Costa ('85 Matuidi), Dybala

Opstelling FC Barcelona:

Ter Stegen, Umtiti, Digne, Semedo, Piqué, Paulinho, Iniesta ('81 Jordi Alba), Rakitic, Busquets, Deulofeu ('56 Messi), Luis Suárez

Foto: www.fcbarcelona.com