Nieuws Juli 2012

Barça onderweg naar Tanger

Zaterdagochtend is de selectie van FC Barcelona vertrokken naar Tanger, voor de volgende oefenwedstrijd in het voorseizoen. Vanavond wordt er in Marokko gespeeld tegen Raja Club Casablanca. Vilanova heeft een selectie van 22 spelers gemaakt en onder hen zit ook Messi. Eerder deze week in de oefenwedstrijd tegen HSV was hij nog afwezig vanwege een blessure, maar hiervan lijkt hij hersteld.

Naast Messi, heeft de trainer ook Pinto, Alves, Bartra, Dos Santos, Alexis, Mascherano, Afellay en Adriano geselecteerd. Naast deze eerste elftal spelers heeft Vilanova ook nog 13 spelers van Barça B geselecteerd. Ten opzichte van de wedstrijd tegen HSV zijn Ilie en Muniesa en Román afgevallen. Lombán, Kiko Femenía en Gustavo zijn de vervangers.

In het verleden heeft Barça 11 wedstrijden gespeeld tegen teams uit Afrika. FC Barcelona wist deze wedstrijd allemaal te winnen. Een keer speelde Barça in Marokko een competitie wedstrijd tegen Tétouan. Deze stad was in 1952 nog een Spaanse kolonie. De laatste keer dat Barça in Marokko speelde was 38 jaar geleden, toen werd er met 0-3 gewonnen van W.A.C.

Mede door het tijdsverschil zal de wedstrijd zaterdagavond om 24:00 uur worden afgetrapt. De wedstrijd wordt niet uitgezonden door televisie zenders welke in Nederland zijn te ontvangen. Uw Fan Club zal via Twitter verslag doen van deze wedstrijd.