Nieuws Februari 2019

Barça – Real 1 – 1

De intensieve wedstrijd tussen Barça en Real in de heenronde van de halve finale Copa del Rey is geëindigd in een 1 – 1 gelijkspel, wat volop kansen biedt voor de tweede wedstrijd in Madrid.

De wedstrijd ving aan met Messi uit voorzorg op de reservebank en dat was in het begin merkbaar. Barça moest duidelijk even wennen en daardoor creëerde Real al snel kansen. Dit resulteerde in minuut zes voor het openingsdoelpunt door Lucas Vázquez en zette Real hiermee op voorsprong. Hierna kwamen de blaugranas beter in hun spel en door de regelmatig opkomende Semedo diende Real krachtig in te grijpen, wat Ramos een vroege gele kaart opleverde. Binnen het kwartier counterde Real nog een keer, echter Marc-André ter Stegen greep goed in. Het aanvalsspel van de blaugranas was in de eindfase ietwat onzorgvuldig, waardoor de gelijkmaker vooralsnog uit bleef. Het tweede gedeelte van de eerste helft deden zich nog enkele kansen voor middels een vrije trap van Malcom (tot hoekschop verwerkt), een uitbraak van wederom Semedo (eveneens tot hoekschop verwerkt), een vrije trap van Malcom die door Ivan Rakitić op de lat van het Real doel werd gekopt en werd Suárez in stelling gebracht door Malcom zonder resultaat. Dit leidde tot een achterstand bij de rust.

Ernesto Valverde stuurde in de tweede helft een ongewijzigd Barça het veld in en al snel galmde het Messi, Messi van de tribunes. Het had geen invloed op het spel van de blaugranas, aangezien Barça met goed spel en combinatie voetbal op zoek ging naar de gelijkmaker. Al snel deed Philippe Coutinho van zich spreken, echter zijn schot trof geen doel. Tegen een uur spelen trok Jordi Alba ten aanval en bracht Luis Suárez in stelling, waarbij zijn poging op de paal belandde. De terugkerende bal kwam terecht bij Malcom welke fraai inschoot en de gelijkmaker op het scorebord zette. Een dubbele wissel bij de blaugranas, bracht Lionel Messi in het veld waardoor een extra aanvallende impuls ontstond. Het leidde tot meer balbezit en enkele pogingen om op voorsprong te komen. Zover kwam het niet en nadat beide ploegen enkele kansjes niet verzilverden werd de wedstrijd uiteindelijk afgesloten met een gelijkspel.

Opstelling : Ter Stegen, Semedo, Lenglet, Piqué, Jordi Alba, Rakitić (63’Vidal), Arthur, Busquets, Coutinho (63’Messi), Malcom (77’Aleñá), Suárez

Foto : www.fcbarcelona.cat