Nieuws April 2014

Barça – Real 1-2

Woensdagavond speelde Barça de finale van de Copa del Rey tegen Real Madrid. In het Mestalla in Valencia wist Barça de Copa del Rey niet te veroveren.

De eerste helft leek wel een kopie van de wedstrijd tegen Granada, want Barcelona begon goed aan de wedstrijd en zette Real onder druk. Maar tot uitgespeelde kansen leidde dit niet. Maar na 10 minuten counterde Real onder de druk vandaan en schoot Di Maria de 0-1 binnen. Na deze vroege tegenvaller moest Barça op zoek naar een antwoord. Dit antwoord bleek het omsingelen van het doel van Casillas, maar er kwamen geen kansen uit voort. Maar ondertussen kregen Di Maria, Benzema en Bale allemaal grote kansen om de score verder te vergroten. Omdat dit niet gebeurde, was de ruststand 0-1.

Na de rust begon Real heel fel, want het wilde de 0-2 forceren, de koninklijke scoorde ook, maar het doelpunt werd afgekeurd vanwege het aanvallen van Pinto.  Maar nog geen minuut later lag de bal aan de andere kant wel in het net. Bartra kon zo vrij als een vogel de hoekschop van Xavi binnenkoppen. Deze gelijkmaker gaf Barça de energie die het nodig had. Bij Real liep het niet meer en het was wachten op de tweede van Barça. Toch kwam die niet. Vijf minuten voor tijd kreeg Bale de bal op links en met zijn snelheid liep hij Bartra eruit en liep zo door op Pinto en passeerde de keeper met een laag schot door de benen van Pinto. Na deze 1-2, ging Barça in de resterende minuten nog wel opzoek naar de gelijkmaker, maar die kwam er niet meer. Neymar was nog wel heel dichtbij, maar hij schoot heel hard op de paal. Hierdoor bleef de eindstand 1-2 en mocht Real de Copa del Rey in ontvangst nemen.

Door het verlies in de finale van de Copa del Rey heeft FC Barcelona het seizoen in 8 dagen bijna weggegooid. Waar Atletico grote kans maakt op het Landskampioenschap en Real de beker binnen heeft en de beide clubs ook nog kans maken in de Champions League, daar is er voor Barça alleen de SuperCup van Spanje en dat is te mager voor de topclub uit Catalonië

Opstelling FC Barcelona: Pinto, Alves, Mascherano, Bartra (87. Alexis), Alba (46’ Adriano), Xavi, Iniesta, Busquets, Cesc (60’ Pedro), Neymar en Messi.