Nieuws Augustus 2017

Barça - Real Betis 2-0

Een wedstrijd met een rouwrand na de aanslagen in Barcelona, die echter wel gewoon gespeeld moest worden. In speciale shirts.
Na 3 minuten was er al een grote kans voor Deulofeu, na een actie van Sergi Roberto.  Een minuut later deed Messi dat nog eens dunnetjes over, maar ook hij trof geen doel.Ook niet bij een vrije trap net buiten het strafschopgebied. We waren toen overigens al tien minuten verder.
Barça had de bal, maar kon niet écht de opening vinden. Messi zag nog een klein gaatje in de 25e minuut, maar ook toen ging zijn geplaatste schot rakelings naast. Zijn tweede vrije trap in minuut 35 kwam nog dichterbij en raakte de paal.
En toen was het toch raak een minuut later. Messi zette de aanval op en via de 1-2 met Deulofeu werd het net gevonden en was de eerste goal van het seizoen gemaakt. Het was echter uiteindelijk Alin Tosca die het laatste tikje gaf in zijn eigen doel.
Na een kansje voor Real Betis was het echter aan de andere kant al weer raak. Opnieuw Deulofeu zette goed door en Sergi Roberto mocht het afmaken: 2-0. Zo was het verschil toch gemaakt voor de rust.

In  de tweede helft was er aanvankelijk ook niet veel opwinding. Pas na een kwartier was het weer Messi die de paal raakte. Zoal hij ook nog een vrije trap naast krulde. De kansen moesten dus duidelijk van hem komen, hoewel hij niet heel erg gemotiveerd oogde. Maar als hij wat deed, dan gebeurde er ook wat. In minuut 82 een enorme knal, maar voor de derde keer vanavond raakte hij de paal.
Kortom, een wedstrijd die we niet lang zullen heugen, maar wel een goede start betekent van de Primera Division met drie punten.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Semedo, Mascherano, Umtiti, Alba (86. Digne), Rakitić, Busquets, Sergi Roberto, Messi, Alcacer (82. Denis Suárez), Deulofeu (71. Aleix Vidal)

36. Messi 1-0
39. Sergi Roberto 2-0