Nieuws December 2014

Barça scoorde veel in december

FC Barcelona heeft in de 16 gespeelde Primera División wedstrijden dit seizoen 41 keer gescoord. Dit betekend een gemiddelde van 2,5 doelpunt per wedstrijd. Toch was de maand december een positieve uitzondering. In alle wedstrijden die in Camp Nou gespeeld werden, werd er 21x gescoord. Dit is een gemiddelde van 5.25 doelpunten per wedstrijd.

De Catalaanse club wist in december te winnen van Espanyol met 5-1, ook Paris Saint-Germain werd met verlies naar huis gestuurd, Barça won met 3-1. Voor de Copa del Rey kwam Huesca op bezoek en moest 8 tegendoelpunten incasseren. Als laatste werd Cordoba afgedroogd met 5-0.

Het gemiddelde van 5,25 doelpunten per wedstrijd betekende dat de maand december de meest productieve maand van 2014 werd. In januari en maart was het gemiddelde 4 doelpunten per wedstrijd en daarmee een stuk lager dan december.

De topscoorder in de vier wedstrijden die in Camp Nou werden gespeeld, was Messi. Hij wist 6 keer het net te vinden en tegen Huesca werd hem rust gegund. De overige doelpunten werden gemaakt door Pedro, die 5 keer scoorde. Piqué en Suárez wisten elk 2 keer te scoren en er waren nog doelpunten van Iniesta, Neymar, Adriano, Sergi Roberto, Adama en Sandro.