Nieuws April 2019

Barça speelt een draak van een wedstrijd

Met een ruime voorsprong op nummer twee Atletico Madrid en de aankomende return van de CL tegen Manchester United kregen vele basisspelers zoals Messi en Busquets rust en werden er vele debutanten de weide in gestuurd tegen hekkensluiter SD Huesca.

Het elftal werdt flink door elkaar gehusseld door coach Ernesto Valverde, zo maakte Todibo zijn officiele debuut voor Barça en mochten Barça B-spelers Riqui Puig en Moussa Wagué. Voorin namen Ousmane Dembélé en Kevin-Prince Boateng de posities in van Lionel Messi en Luis Suárez. Er werd ook nog een nieuw record gevestigd, dit was het jongste team in La Liga van dit seizoen.

In een draak van een wedstrijd werdt er niet veel beleefd op het veld. Het dappere Huesca speelde compact en deze tactiek resulteerde voor de Catalanen tot het creeeren van weinig kansen. Malcom had een grote kans maar zijn schot spatte uiteen op de paal.. In de tweede helft mochten Coutinho en Jordi Alba nog opdraven om het tij te keren maar ondanks een overwicht bleef de brilstand 0-0 op het scorebord staan.

Opstelling SD Huesca:

Santamaria, Miramon, Etxeita, Pulido, Galan, Rivera, Avila '88 (Gallar), Anor '60 (Melero), Gomez, Ferreiro '72 (Hernandez), Gallego

Opstelling FC Barcelona:

Ter Stegen, Todibo, O. Dembélé '67 (Coutinho), Malcom, Murillo, Boateng, Aleñá '80 Arthur, Vidal, Umtiti , Riqui Puig '67 (Jordi ALba), Wague

Foto: www.fcbarcelona.com