Nieuws December 2017

Barça speelt gelijk tegen Vigo

Barça speelt gelijk tegen Celta de Vigo.

Het was een heldere en koude middag in Nou Camp waar de wedstrijd om 13.00 al van start ging. Na 1 minuut viel, Celta’s Sergi Gómez na een onfortuinlijke val al uit. Na een fout in de buitenspel van Barça in de 20ste minuut bracht Vigo spits Iago Aspas de stand op 0-1. Barça had maar een paar minuten nodig om te antwoorden,Leo Messi stond precies op de juiste plaats om de gelijkmaker binnen te schieten. Welke zijn eerste doelpunt in de laatste 5 wedstrijden en zijn 13de van dit seizoen betekende, 1-1.

Dominant

Barça begon het spel te domineren en er ontstonden zo ook kansen. Luis Suárez werd buitenspel gegeven en Messi raakte de buitenkant van de paal. Paulinho’s kopbal die werd gered door doelman Rubén, waren het bewijs dat de thuisploeg voor de rust het betere van het spel had. De Braziliaanse middenvelder kreeg ook de eerste kans van de 2de helft. Hij kreeg de bal mooi mee in het strafschopgebied maar de hoek was te lastig dus de bal ging naast. In de 62ste minuut kon Barça wederom juichen na een schitterende aanval opgezet door Messi en Alba die Suárez een niet te missen kans boden, 2-1! Aspas was wederom betrokken bij Celta’s gelijkmaker. Hij sprintte langs, Samuel Umtiti die in dit sprintduel een blessure aan de hamstring opliep. Aspas speelde de bal naar Maxi Gomez die geheel vrij stond en de trekker overhaalde, 2-2. Umtiti werd gewisseld voor Thomas Vermaelen. Een mooi ingestudeerde vrije trap gaf Gerard Piqué de kans op 3-2 maar helaas raakte hij de buitenkant van de paal. Ter Stegen verrichtte nog een heldendaad door de inzet van Pione Sisto te keren. Er kwamen geen verder kansen en de punten warden gedeeld. Eindstand: 2-2 Barça komt aanstaande dinsdag weer in actie in de Champions League tegen Sporting Lissabon.

Foto: http://www.fcbarcelona.com