Nieuws Augustus 2009

Barça speelt vanavond met de beste elf

Net zoals in de Spaanse Super Cup wil trainer Pep Guardiola zijn sterkste elf opstellen vanavond tegen Shaktar Donesk. Dat betekent dat dezelfde elf zullen spelen. Marquez en Iniesta zijn nog te geblesseerd om mee te kunnen doen.

Wellicht dat coach Guardiola de voorkeur geeft aan Abidal ten koste van Maxwel. De Franse international is immers de afgelopen periode geschorst geweest en zou met een basisplaats een compensatie kunnen krijgen voor de gemiste wedstrijden.

In ieder geval wil Barcelona ten koste van alles het dramatische verlies van 2006 tegen Sevilla goed maken. De nederlaag destijds in Monaco veroorzaakte een omwenteling in de successen en zou nog lang nadreunen in het Barça kamp. Het lijkt er dus op dat Pep dit nu wil voorkomen en op wil gaan voor de tweede hoofdprijs van het nog prille seizoen.