Nieuws December 2014

Barça treft Manchester City in Europa

Op maandag 15 december vond in Zwitserland de loting voor de ronde laatste zestien in de Champions League plaats. FC Barcelona is daarbij rond het middaguur gekoppeld aan Engelse rivaal Manchester City. De twee ploegen troffen elkaar vorig seizoen op precies hetzelfde moment in het Europese toernooi; dat was tevens voor het eerst dat Barça en City aan elkaar gekoppeld werden.

De eerste wedstrijd van het Catalaans-Engelse tweeluik wordt in Manchester gespeeld op 24 februari (dinsdag). De return volgt op woensdag 18 maart in Camp Nou.

In de groepsfase van dit seizoen eindigde Manchester City op de tweede plek in hun groep achter koploper Bayern München, waarbij AS Roma en CSKA Moskou voorgebleven werden. Barça eindigde als groepswinnaar met Paris Saint-Germain als de nummer twee, terwijl Ajax en APOEL Nicosia geëlimineerd werden.

Trainer Pellegrini heeft nog altijd de succesvolle beschikking over een selectie met namen als Sergio Agüero (momenteel geblesseerd), Vincent Company, Frank Lampard, James Milner, David Silva, Samir Nasri én ex-blaugrana Yaya Touré.

Barça en ‘de Citizens’ kennen elkaar nog goed van vorig seizoen. Het was de eerste en enige officiële ontmoeting tussen de twee clubs. In Manchester won Barça met 2-0, en terug in Barcelona sloten de blaugranas het tweeluik succesvol af met een 2- 1 zege.

Overzicht van de ronde van de laatste zestien:
Atlético Madrid – Bayer Leverkusen
Real Madrid – Schalke 04