Nieuws Juni 2014

Barça U18 net niet in bekerfinale

De beloften U18 van de blaugrana’s heeft de finale van Spaanse Jeugdbeker niet weten te halen. De heenwedstrijd van de halve finale werd met 3-1 van Sevilla verloren. Door dit resultaat was het voor Barça B lastig om de finale te bereiken. In het Mini Estadi won het team van Jordy Vinyal met 2-1 en kwam hiermee net te kort.

Een slechter begin van de wedstrijd was dan ook haast niet denkbaar. Al binnen tien minuten stonden de Catalaanse beloften met 0-1 achter door een doelpunt van Juan. Ondanks dat het team van Jordy Vinyal nu vier maal moest scoren wist keeper Ondoa zijn ploeg nog wel in de race te houden door twee belangrijke reddingen. Nog binnen het half uur kregen de blaugrana’s een penalty. Deze werd door Maxi Rolón benut, en zo voor de 1-1 ruststand tekende.

Het beloften elftal van Barça begon sterk aan de tweede helft en was op zoek naar meer doelpunten. Een kwartier voor tijd wist Maxi Rolón wederom door een strafschop te scoren. Hierdoor hadden de blaugrana’s nog maar één treffer nodig voor de verlenging. Door de hechte defensie van Sevilla kwam deze treffer niet en bleef de 2-1 op het scorebord.

Opstelling Barça U18: Ondoa, Palencia, Riera, Quintillà, Julen (67’ Fran Álvarez), Ros (57’ Huertas), Maxi Rolón (85’ Corredera), Kaptoum, Ebwelle, Enguene en Moha (71’ Aitor).