Nieuws Juni 2013

Barça verlengt contract Rafinha

FC Barcelona heeft jongeling Rafinha langer aan zich weten te binden. De clubleiding beloonde het broertje van Thiago voor zijn sterke spel bij Barça B.

De 20-jarige middenvelder speelde drie officiële wedstrijden voor het eerste elftal. Wel kwam hij maar liefst 84 keer in actie voor het tweede elftal wat uitkomt in de Segunda División. Afgelopen seizoen scoorde de zoon van voormalig voetballer Mazinho maar liefst tien keer voor de Catalanen.

Het oude contract liep af in de zomer van 2014. Door de nieuwe overeenkomst is hij tot 2016 eigendom van FC Barcelona. Clubs die hem voor die tijd willen overnemen zullen diep in de buidel moeten tasten. De clubleiding heeft een transferclausule opgenomen in het contract van dertig miljoen euro.