Nieuws Juli 2020

Barça verliest dubbel

De voorlaatste wedstrijd van La Liga en de laatste thuiswedstrijd van het wat de geschiedenisboeken in zal gaan als Coronaseizoen speelde zich gisteravond af. In Camp Nou ontvingen de Catalanen Osasuna uit Pamplona. De promovendus beleefd een prima seizoen en handhaaft zich op het hoogste niveau.

Eerste helft

Zoals het gehele seizoen al loopt de motor van Barça stroef. Weinig kansen creeërend, weinig tempo etc. Zoals altijd is de tegenstander tot op de tanden bewapend. Na een kwartier namen de bezoekers brutaal de leiding na geklungel van de defensie van de blaugranas. Arnaiz was de doelpuntenmaker, saillant detail; deze speler komt van La Masia.. Barcelona stelde er niet veel tegenover, Messi probeerde het een aantal keren met vrije trappen maar deze troffen geen doel. En zo gingen de twee ploegen met een 0-1 ruststand de kleedkamers in.

Tweede helft

Barcelona kwam goed uit de kleedkamer en dat resulteerde dan ook snel in de gelijkmaker van Messi. Zijn vierde vrije trap krulde hij in de kruising, 1-1. Ondanks de man meersituatie ging het voor de Catalanen toch mis in blessuretijd. Wederom na geklungel van de Barça-defensie kon Torres de winnende voor de ploeg uit Pamplona binnenglijden, 1-2.Dit doelpunt bezegelde het lot van de Catalanen; niet alleen het verlies maar ook het afstaan van de titel aan aartsrivaal Real Madrid..... Een teleurstellend seizoen kan nog eventueel wat meer glans krijgen door de Champions League.

Opstelling FC Barcelona

Ter Stegen, Junior Firpo '79 (Alba), Lenglet, Pique, Semedo '59 (Vidal), Riqui Puig '79 (de Jong), Rakitic '67 (Busquets), Sergi Roberto, Ansu Fati, Messi en Braithwaite '59 (Suarez)

Opstelling Osasuna

Herrera, Hernandez, David Garcia, Vidal, Estupiñan '92 (LaTorre), Navas, Brasanac '45 (Sanjurjo), Perez, Moncayola '85 (Torres), Adrian Lopez '70 (Kike Barja), Jose Arnaiz '71 (Enric Gallego)