Nieuws Maart 2019

Barça verliest in Catalaanse Supercup

FC Barcelona is er niet in geslaagd om voor de 4de keer de Catalaanse Super Cup te winnen. Barça moest zijn meerdere erkennen in Girona, die de enige goal scoorden vanaf de penaltystip en zo met de bokaal ervandoor gingen. Voor 10,722 toeschouwers in Sabadell, was het ideale mogelijkheid om de spelers die niet vaak in de basis van het eerste staan een wedstrijd op een hoger niveau te laten spelen. Het was ook het debuut van Jean-Clair Todibo. Oh la la!

De Fransman maakte indruk als verdedigende middenvelder, en zijn mooie actie tegen Álex Granell was 1 van de hoogtepunten van de eerste helft. Het andere hoogtepunt was een raketschot van Malcom, welke met veel moeite door Girona keeper Gorka Iraizoz werd gekeerd. In de opstelling was ook aangevuld met spelers van Barça B, waarbij het voor de Senegalese international Moussa Wagué zijn eerste wedstrijd speelde, en Riqui Puig werd door de bezoekers van de Barcalona website tot indrukwekkende speler van de wedstrijd gekozen.

Girona scoort vanaf de stip.

Girona had nog nooit de Catalaanse Trophy omhoog mogen houden en zij waren gebrand op de overwinning. Die inspanning van het team werd beloond. Alex Collado beging aan de rand van het strafschopgebied een overtreding op Valery Fernández. De toegekende strafschop werd door Cristhian Stuani afgerond (1-0, 69’)

Barça vecht terug.

Barça gaf niet op en vocht hard terug, Carles Aleña raakte de lat en Jeison Murillo kreeg ook nog een grote kans in de blessuretijd. Helaas werd er niet meer gescoord en Girona mag zich daarom de terechte kampioen van Catalonië noemen.

Foto:www.fcbarcelona.com