Nieuws April 2012

Barça vier punten van Real

Zondagavond kwam Real Madrid in het eigen Bernabéu niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel. Daarmee zag de Koninklijke haar voorsprong op FC Barcelona slinken tot slechts vier punten.

Vrijdag waren het nog zes punten die de aartsrivalen scheidden, maar Barça deed haar plicht zaterdag tegen Zaragoza (1-4) en liet zien de hoop op het kampioenschap nog altijd niet opgegeven te hebben.

Real Madrid en Valencia zorgden voor een spannende wedstrijd die alle kanten op kon gaan. De vele kansen die de revue passeerden, bleven echter onbenut en beide keepers hielden hun doel schoon, al dan niet met behulp van paal en lat. Daardoor moest de Koninklijke genoegen nemen met slechts één punt, en met het feit dat de voorsprong op Barça nu nog maar vier punten bedraagt, met nog zeven wedstrijden (21 punten) die gespeeld moeten worden in de competitie.

Dinsdag zal Barça haar jacht op de titel voortzetten in de thuiswedstrijd tegen Getafe, waarin de blaugranas eveneens zullen proberen de reeks van maar liefst negen gewonnen wedstrijden op rij te continueren. In het weekend zal de Catalaanse ploeg koers zetten naar Valencia om het op te nemen tegen Levante.