Nieuws September 2013

Barça wacht lastige uitwedstrijd

Zondag om 21.00 uur trapt FC Barcelona af in Mestalla. Op papier een lastige uitwedstrijd tegen een tot op het bot gemotiveerd Valencia.

Vorige week leed de ploeg van trainer Miroslav Djukic een 3-1 nederlaag bij Espanyol. Daarmee is de druk optimaal verhoogd voor deze belangrijke wedstrijd. In de eerste wedstrijd van het seizoen werd thuis gewonnen van Malaga waardoor de ploeg in de middenmoot staat. Éver Banega is de sterspeler aan de kant van Valencia, weet ook de trainer van Barça Gerardo 'Tata' Martino. "Wij moeten Banega beletten om het spel te maken. Wij zullen ons best doen om hem te ontregelen." Martino legt de druk bij Valencia. "Zij spelen thuis en moeten gaan voor de winst. Wij kijken hoe de wedstrijd loopt en bekijken dan onze kansen."

De trainer is van mening dat zijn ploeg het teamwerk moet verbeteren. "Om dat voor elkaar te krijgen moet er hard worden gewerkt en worden geoefend met de looplijnen in het elftal. Iedere wedstrijd zal het beetje bij beetje beter gaan," aldus Martino die opnieuw rouleert in zijn opstelling. "Het is nu de beurt aan Xavi en Alexis om rust te krijgen." Lionel Messi en Adriano zijn er in tegenstelling tot vorige week wel bij. Zij zijn allebei hersteld van een blessure. De verwachting is dat Adriano op de bank plaatsneemt. Jordi Alba en Dani Alves vullen de backposities goed in. Voor Alba is de wedstrijd van vanavond speciaal. De linksback speelde drie seizoenen in dienst van Valencia. Met zijn goede spel werd hij Spaans international waarna Barça de voormalig jeugdspeler terug haalde.

FC Barcelona heeft het de laatste seizoenen lastig in Mestalla. Van de laatste 12 wedstrijden werden er maar 4 gewonnen door de Catalanen. Valencia benaderd de wedstrijd als een finale verklaarde Alba al eerder deze week. De club is door de superioriteit van FC Barcelona en Real Madrid al jaren veroordeeld tot maximaal plek 3. Voormalig jeugdspeler Oriol Romeu maakte overigens dit seizoen op huurbasis de overstap van Chelsea naar Valencia.

De wedstrijd is te zien op Sport 1 en uiteraard doen wij live verslag via Twitter. Na afloop van de wedstrijd is er een verslag te lezen op deze website.