Nieuws Januari 2019

Barça wint van Leganés

Valverde had voor deze wedstrijd een aantal grote namen rust gegeven. Messi en Rakitic startten op de bank. Barça heeft veel balbezit maar er worden geen grote kansen gecreëerd. Het is regelmatig genieten van de oogstrelende acties van Dembélé en ook Carles Aleña valt in positieve zin op.

In 31’volgt de eerste echte doelpoging van Barça, Dembélé geeft een boogbal op Suaréz maar Luis krijgt de bal niet goed onder controle en tikt de bal naast. Barça houdt Leganés onder druk, Aleña speelt Dembélé aan, die Alba weer vindt, Jordi trekt de bal terug op Dembélé en die plaatst de bal in 1 keer rechts van de keeper, 1-0 ( 32’). Dit is zijn 8ste doelpunt van het seizoen.Barça drukt niet door en de bal wordt te vaak door het midden gespeeld, het is ook lastig want Leganés verdedigt gegroepeerd.

De 2de helft gaat van start en Barça is feller, mooie aanval die door Coutinho wordt opgezet, schitterend hakje van Dembélé op de doorgelopen Coutinho, zijn inzet gaat over. Leganés geeft zich niet zomaar gewonnen. Een hoge bal wordt door Alba onbedoeld verlengd op Nesiri die een voorzet op maat geeft op de inlopende Martin Braithwaite, die uit de rug van Pique komt en afrondt. 1-1 ( 57’).

Valverde grijpt in en wisselt Messi voor Aleña en Rakitic voor Arthur. Het duurt niet lang voordat Messi zijn stempel op de wedstrijd drukt. Hij vuurt een hard schot van buiten de 16 af, welke door doelman Piju Cuéllar ternauwernood wordt gered. Suárez gaat voor deze gekeerde bal en werkt deze in het doel, hierbij raakt hij de doelman met de knie. Er volgt discussie echter de Var keurt het doelpunt goed, 2-1 (71’).

De wedstrijd wordt harder en er volgen diverse harde overtredingen over en weer. Het einde van de wedstrijd nadert en er wordt 7 minuten blessuretijd bij getrokken. Barça zet nog een keer aan en uit een prachtige ½ tussen Alba en Messi scoort Leo met rechts hoog in het doel. 3-1, (92’), Dit is ook de eindstand.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Pique, S. Roberto, Alba,Vermaelen, Aleña ( Messi 64’), Busquets, Arthur (Rakitic 64’), Dembélé, Coutinho, Suaréz,

Foto:http://www.fcbarcelona.com