Nieuws Augustus 2019

Barça wint van Real Betis

Zondagavond stond in het teken van de eerste thuiswedstrijd van Barça en de 500ste wedstrijd van Gerard Piqué als Blau Grana. Barça zette Betis gelijk onder druk met een mogelijkheid voor Rafinha. Zowel Carlos Pérez en Antoine Griezmann waren in de openingsfase actief en Barça liet sprankelend voetbal zien, wat de socios op het puntje van hun stoeltjes bracht. Echter na een half uur was het,Nabil Fekir van Betis die scoorde (0-1).

Eerste doelpunt voor Griezmann

Ondanks dat Barça achterstond ging het op zoek naar de ruimte om hun vertrouwde spel te kunnen spelen. Marc-André ter Stegen moest zich strekken om een vrije trap van Fekir te keren. Rafinha bracht Barça bijna op gelijke hoogte in de 37ste minuut. Daarna was het de beurt aan Griezmann, met een prachtige volley scoorde hij zijn eerste goal voor Barça in Camp Nou (1-1, min 41”). Barça trok het spel meer en meer naar zich toe, maar miste op een haar na de leiding voor de rust.

Prachtig spel

Binnen 5 minuten in de 2de helft ging Barça frivoler spelen en de combinaties gingen beter lopen. Griezmann zette de wedstrijd op zijn kop, hij nam de bal aan en krulde de bal met veel gevoel in de linkerhoek 2-1 (45’). Barça is nu los! Carles Pérez neemt de bal aan en speelt zich vrij om de bal hard binnen te schieten 3-1 (55’), dit is zijn eerst officiële doelpunt in het eerste team. Barça had de smaak te pakken, Jordi Alba kreeg de bal van Busquets en met een knappe actie rondde hij af 4-1 (60’).Het voetbal van Barça is een genot om naar te kijken, want de spelers vonden elkaar feilloos.

Historisch

Aanvoerder Sergio Busquets moest met nog een kwartier te spelen worden gewisseld. Voor hem kwam Arturo Vidal in het veld,en de Chileen had weinig tijd nodig om te scoren, hij kreeg de bal en schoot met een sliding de bal hoog in het dak van het doel 5-1 (79’).

Ansu Fati mocht ook invallen en schreef hiermee historie. Met 16 jaar was hij voor Barça de op 1 na jongste debutant in La Liga. Hij kwam ook nog dichtbij een doelpunt, maar zijn schot ging voorlangs. Real Betis scoorde in 80’ ook nog tegen Loren Moron haalde onhoudbaar uit, 5-2.

Dit was ook de eindstand, een eind aan een mooie avond in Camp Nou.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alba, Lenglet, Pique, Semedo, F de Jong, Busquets (Vidal 77’),Sergi Roberto, Rafinha (Junior 81’), Griezmann, Perez (Ansu Fati 78’).

Foto: www.fc.barcelona.com