Nieuws April 2009

Barça ziet Real Madrid naderen

Stiekem hadden in ze Can Barça gehoopt dat het gelijke spel in Valencia genoeg zou zijn om weer een punt uit te lopen op titelconcurrent Real Madrid. Op zondag deden de hoofdstedelijke echter hun plicht en wonnen de lastige uitwedstrijd bij Sevilla met 2-4 waardoor de voorsprong van Barcelona op Real Madrid is geslonken tot vier punten. Een ding is nu nog zeker. Wat er volgende week ook in Madrid gebeurd bij de klassieker tussen de twee aartsvijanden, Barça zal na het duel nog altijd koploper zijn.

Barça zal in het hol van de leeuw voor een overwinning moeten gaan om de titelstrijd zo goed als op eigen kracht te beslissen. Een gelijkspel is ook niet verkeerd. Dan behouden ze een voorsprong van vier punten met de wetenschap dat het onderlingen resultaat dan in het voordeel van Barça is, waardoor Madrid bij een gelijk aantal punten de titel toch aan de blaugranas moet afstaan. Een nederlaag is natuurlijk penibel. Dan is de strijd om het kampioenschap weer helemaal open. Het is dan van belang met niet meer dan 2-0 te verliezen om het voordeel van het ondelinge resultaat in handen te houden. Genoeg scenario's dus om bij stil te staan.

De blaugranas zullen komende week hun ware klasse moeten laten zien. Dinsdag wacht eerst de eerste krachtmeting met Chelsea in de halve finale van de Champions League, zaterdag om 20:00 gevolgd door de wedstrijd om de titelstrijd tegen Real Madrid. Twee buitencategorie wedstrijden, die alles van de selectie zal vergen.

De selectie van Barcelona was op zondagochtend dan ook al weer achter gesloten deuren aan het trainen. Iedereen was aanwezig, want niets wordt aan het toeval over gelaten.