Nieuws Januari 2010

Barcelona - Villarreal 1-1

Barcelona is er niet in geslaagd om de competitie te hervatten met een overwinning. De thuiswedstrijd tegen Villarreal, van oudsher een lastige tegenstander voor Barcelona, eindigde in 1-1. Barcelona, dat zonder Messi, Keita en Iniesta aantrad, startte voortvarend. Al na 7 minuten scoorde Pedro, weer hij, uit een rebound de 1-0 nadat een prachtige volley van Henry op de lat uiteen spatte.
Zonder groots te spelen kwam men nauwelijks in de problemen, hoewel met name de opbouw van achteruit slordig was. Het aantal kansen van Villarreal en Barcelona lag ongeveer gelijk. Ibrahimovic leek nog op weg naar de 2-0, maar de warrig fluitende scheidsrechter had een overtreding geconstateerd. Henry miste nog een mogelijkheid, maar 2-0 had teveel van het goede geweest.
In de tweede helft begon Villarreal uiterst scherp. Het leverde direct wat rommelige acties op voor het doel van Barcelona. Uit één van die onoverzichtelijke situaties was het Fuster die de 1-1 binnen schoof in de 50e minuut.
Iniesta kwam na een kwartier in het veld voor de jonge Jonathan dos Santos, maar kon het tij ook niet keren. Grote uitgelezen mogelijkheden kwamen er niet meer. Het begon ook steeds harder te regenen, wat de wedstrijd niet ten goede kwam. Bojan kwam nog voor Pedro, maar een wijziging in de stand leverde het niet op.
Ibrahimovic kreeg nog een gele kaart nadat hij uit frustratie een onnodige overtreding maakte.
Al met al een ietwat teleurstellende eerste wedstrijd in de drukke maand januari.

Opstelling Barcelona: Valdes, Dani Alves, Piqué, Puyol, Abidal, Xavi, Busquets, dos Santos (57. Iniesta), Pedro (85. Bojan), Ibrahimovic, Henry.