Nieuws September 2015

Bartra: ''Hard werken wordt beloond''

Marc Bartra scoorde op zondagavond tegen Levante de openingsgoal voor FC Barcelona, die de opmaat vormde naar een 4-1 overwinning. Na zijn doelpunt droeg hij deze op aan de geblesseerde Rafinha, die nog lang zal moeten toekijken met een blessure. Bartra was zelf ook zeer tevreden met zijn optreden in de wedstrijd. ''Ik hou er het meest van om ballen te veroveren en alle verdedigende taken uit te voeren, maar een doelpunt scoren voelt natuurlijk even goed. Het belangrijkste is om het team altijd te hebben, en Leo gaf de bal ook perfect op mijn borst. Zulke passes maken het gemakkelijker om te scoren. Als je hard werkt bij deze trainer krijg je vanzelf je kansen. Ik denk alleen maar aan trainen en aan verbeteringen in mijn spel, en alles geven voor het team.'' Naast Marc Bartra mocht er nog een jongeling opdraven, want ook Gerard Gumbau kreeg voor het eerst in de competitie zijn speeltijd. Gumbau was erg blij met zijn optreden en sprak vol lof over een voor hem magistrale avond.

''Camp Nou is erg indrukwekkend. Ik zat op de bank in de wedstrijd tegen Málaga, en ik ben enorm blij met mijn debuut in de Liga.  Voor mij leek het onmogelijk om dit jaar al te debuteren in het eerste elftal, maar ik moet met beide benen op de grond blijven, en dit laten bezinken. Sergio Busquets is een groot voorbeeld voor me. Als ik op de bank zit of thuis ben kijk ik naar Busquets, zodat ik weet wat ik moet doen als ik zelf op het veld sta. In de eerste helft speelde Levante erg defensief, maar gelukkig konden we het in de tweede helft afmaken. Het team heeft getoond dat we ook ondanks onze blessures kunnen presteren.'' Dani Alves kijkt al verder dan de wedstrijd van zondagavond, want op woensdag moet Barcelona weer aan de bak in een midweekse competitiewedstrijd tegen Celta de Vigo. Celta heeft momenteel een topklassering, en dus is Alves op zijn hoede, ''Ik moet goed op Nolito letten, want hij is pijlsnel. Hij is een enorm zware speler om tegen te spelen.''