Nieuws December 2015

Bayer Leverkusen - Barça 1-1

De Blaugrana’s hebben het laatste duel in de groepsfase van de Champions League gelijkgespeeld. In de BayArena werd het 1-1. Het team van Luis Enrique was al geplaatst voor de achtste finales. De Duitse ploeg zijn uitgeschakeld voor het vervolg in de
Champions League, maar kan na de winterstop verder in de Europa League.

Beide ploegen begonnen sterk aan het duel en lieten zien te willen winnen. Dit leverde aan beide kanten kansen op. Zo kon Sandro aan de score voor de Catalanen openen, maar zijn schot werd gekeerd. Halverwege de eerste helft kwam het team van Luis Enrique op voorsprong. Ivan Rakitić wist feilloos Lionel Messi te bereiken die keeper
Bernd Leno omspeelde voor 0-1 zorgde. Lang duurde de voorsprong voor Barça niet. Javier Hernández wist drie minuten later de thuisclub met een knap schot op gelijke hoogte te brengen. Na de gelijkmaker kregen beide ploegen de kans om op voorsprong te komen. Zo kreeg Messi na een voorzet van Jordi Alba een goede kans, maar hij schoot de bal naast.

Na rust onderscheidde keeper Marc-André Ter Stegen zich. In het eerste kwartier van de tweede helft probeerde Bayer Leverkusen de wedstrijd te beslissen, maar de Barça keeper stond iedere keer goed opgesteld. Na een uur spelen kwam Gerard Gumbau in het veld voor Wilfried Kaptoum. Luis Enrique meer grip over het duel. Dit leidde niet direct tot grote kansen voor de Blaugrana’s. Het team van Roger Schmidt kreeg nog wel een aantal kansen, maar wist Ter Stegen niet te passeren, waardoor de eindstand 1-1 bleef.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Marc Bartra, Jordi Alba (74’ Cámara), Adriano, Vermaelen, Rakitić, Samper, Kaptoum (62’ Gumbau), Messi, Munir, Sandro.

Kijk HIER de samenvatting van Ziggo Sport