Nieuws Maart 2009

Bayern de volgende tegenstander in de Champions Leaugue

Op 8 april ontvangt Barcelona Bayern Munchen in Camp Nou. De terugronde zal plaatsvinden op 14 april in een uitverkochte Allianz.
Als Barcelona de Duitsers mocht verslaan dan hebben zij eerst een thuiswedstrijd tegen de winnaar van het duel: Liverpool-Chelsea. (28 april en 6 mei)
Maar zover is het nog lang niet, want de Duitsers zullen er alles aan doen om de torenhoge favoriet te verslaan. Mark van Bommel zal zijn voormalige werkgever willen laten zien dat zijn ‘verplichte’ vertrek uit de Catalaanse stad een verkeerde keuze is geweest.

Ook de leiding van Bayern is erg blij met deze loting. Barcelona wordt gezien als één van de favorieten voor de eindzege, maar de club denkt zeker voor een verrassing te kunnen zorgen. Ook de vorige wedstrijden hebben de Bayernspelers veel zelfvertrouwen gegeven. Totaal met 12-1 winnen in een Champions Leaque ronde is zeker een zeer goed resultaat. (tegenstander was Sporting Lissabon)
Bayern heeft de laatste twee seizoenen goed ingekocht met spelers als Franck Ribery, Lukas Podolski, Miroslav Klose and Lucas Toni. In de verdediging Lucio en op het middenveld natuurlijk van Bommel.
Sinds 2005-06 speelt Bayern in het nieuwe Allianz Arena. Er kunnen 70,000 toeschouwers in. Het wordt prachtig verlicht aan de buitenzijde met blaugrana kleuren.  Het wordt det weede keer dat Barcelona’ er zal gaan spelen. De eerste keer werd gewonnen met 1-0 voor de Franz Beckenbauer Trophy in 2007.

Volledige loting:
Villarreal-Arsenal