Nieuws September 2015

Binnenbandblessure Messi

Sterspeler Lionel Messi greep op zaterdagmiddag tijdens de wedstrijd tegen Las Palmas al na vijf minuten naar zijn knie. Na een aanval waarbij hij bijna scoorde en de keeper zag ingrijpen, werd het schot van de Argentijn hard geblokt. Een knieblessure was het gevolg. Na het nog even geprobeerd te hebben, moest Messi er na negen minuten af. Hij werd daarna direct naar het ziekenhuis gebracht om te kijken hoe ernstig zijn kwetsuur was. Toen men hem even later strompelend uit het ziekenhuis zag lopen, begonnen de alarmbellen bij FC Barcelona al te rinkelen. De vrees bleek gegrond, want de club maakte vandaag bekend dat Messi een scheurtje heeft opgelopen aan de binnenband van zijn linkerknie. Hij is naast Rafinha de tweede speler die binnen een week lang geblesseerd raakt, want Messi staat naar alle waarschijnlijkheid ongeveer twee maanden buitenspel. De sfeer in het Barça-kamp was daarom ook erg bedrukt, na het slechte nieuws over de sterspeler.

Hierdoor kan Messi haast de gehele groepsfase van de Champions League op zijn buik schrijven, evenals lastige duels in de competitie tegen Villarreal en Sevilla en enkele duels tegen minder grote clubs. Het ergste scenario zou betekenen dat Messi niet in actie kan komen tijdens de eerste Clásico van dit seizoen, die in november zal plaatsvinden. Messi kan bij de voorlopige prognose dit duel net halen, maar een ramp is het zeker om een Messi zo lang te moeten missen, niet wetende hoe sterk hij terugkeert. Meer nieuws over de exacte toestand zal nog volgen, maar Messi lijkt zich hierdoor te moeten gaan richten op een herstel in eind november of begin december. Een race tegen de klok voor El Clásico is nooit prettig, maar er lijkt niets anders op te zitten. Door deze blessure moeten Sandro en Munir de plek van Messi in gaan nemen voorin, of er bestaat een mogelijkheid dat Iniesta hangend vanaf links zoals in 2012 en 2013 zal gaan fungeren.