Nieuws Februari 2021

Blessure Araujo

Tests die maandag zijn uitgevoerd, bevestigen de blessure van de Uruguayaanse centrale verdediger

Tests die maandag zijn uitgevoerd op de eerste teamspeler, Ronald Araujo, hebben bevestigd dat hij een verstuikte linkerenkel heeft. Het is niet duidelijk hoe lang hij niet kan voetballen. Vorige maand stond de verdediger ook al een paar weken geblesseerd aan de kant. De Uruguayaanse centrale verdediger begon de wedstrijd Betis v Barça, maar moest na 10 minuten worden gewisseld. De spoeling wodt zo heel dun in de verdediging. Naast de blessure van Araujo moet Ronald Koeman ook voor langere tijd Gerard Pique en Sergi Roberto missen.

20 optredens

Dit seizoen heeft Araujo in totaal 20 wedstrijden gespeeld voor Barça, 18 in de startende XI, 12 in de competitie, drie in de Champions League, twee in de Super Cup en drie in de Copa del Rey. Araujo scoorde zijn eerste doelpunt voor Barça op 19 december met een uitstekende volley in Camp Nou in een competitiewedstrijd tegen Valencia.

Foto: www.fcbarcelona.com